Általános szerződési feltételek

Eladó adatai:

Cég név: ALPHAVET Állatgyógyászati Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Rövidített elnevezés: ALPHAVET Zrt.

Képviseli: Málits József Miklós ügyvezető és Tóth András más munkavállaló
Székhely: 1194 Budapest, Hofherr Albert utca 42.

Levelezési cím: 8000 Székesfehérvár, Homoksor 7.

Adószám: 32629266-2-44

Közösségi adószám: HU32629266

Cégjegyzékszám: 01-10-142949

Bankszámlaszám: Unicredit Bank 10970007-00000003-12610005

E-mailcíme: vevoszolgalat@alpha-vet.huvevoszolgalatbp@alpha-vet.hu

Telefonszáma: +36(22)534-500, +3613483000, vagy 0613483000

 

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

I. Általános szerződési feltételnek minősül az a szerződési feltétel, amelyet az egyik fél több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatároz, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.

Az általános szerződési feltétel csak akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát megismerje, és ha azt a másik fél kifejezetten vagy ráutaló magatartással (különösen megrendelés küldésével, illetve kereskedelmi szerződés aláírásával) elfogadta.

Az itt megjelölt általános szerződési feltételek az ALPHAVET Zrt. jelen ÁSZF-ben foglalt módon történő megrendelést leadó vásárló üzleti partnerére (a továbbiakban: vevő, megrendelő) az adásvételi szerződés megkötésének idején hatályos megfogalmazás szerint érvényesek.

 

II. Az ÁSZF hatálya

Ezen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) az ALPHAVET Zrt. és vevői (megrendelői) közötti valamennyi a III. pontban megjelölt módon leadásra kerülő megrendelésre és szállításra érvényesek.

Jelen szerződés 2023. november 01. napjától határozatlan ideig tart.

III. Megrendelések

A megrendeléseket az ALPHAVET Zrt. a hatályos jogszabályok figyelembevételével veszi fel az alábbiak szerint.

 

A megrendeléseket levélben a 8000 Székesfehérvár, Homoksor 7. szám alatti címre, e-mailen a vevoszolgalat@alpha-vet.hu és a vevoszolgalatbp@alpha-vet.hu címre, vagy telefaxon a +36-22/516-423 számra, vagy az ALPHAPORTAL felületén (egyedi, zárt megrendelési felületen), vagy +36(22)534-500 és a +3613483000 telefonszámon  lehet elküldeni.

Az ALPHAPORTAL felületén leadásra kerülő megrendelés menete:


Az ALPHAVET Állatgyógyászati Zrt. által forgalmazott termékeket (a cikket) az alábbi módon választhatja ki:
 
- a termék cikkszáma alapján a keresőablakból;
- a termék megnevezése alapján a keresőablakból;
- a termék tulajdonságaira (faj, kategória, márka) is lehet keresni, mely fejlécben elhelyezett szűrök beállításával indítható;
- a termék EAN kódra is kereshet a keresőablakban
 

1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba.

2.  Amennyiben Ön olyan terméket kíván megrendelni, amely az állatgyógyászati termékekről szóló 128/2009. (X.6.) FVM rendelet (a továbbiakban: 128/2009. FVM rendelet) szerint vényköteles, akkor Ön, mint megrendelő köteles előzetesen a Szállító Székesfehérvár, Homoksor 7. szám alatti telephelyére a 128/2009. FVM rendelet szerinti vényt vagy megrendelőt elküldeni. Szállító a vényköteles állatgyógyászati termékeket kizárólag a 128/2009. FVM rendelet szerinti vény vagy megrendelő beérkezését követően szállítja ki Ön, mint Megrendelő részre. 

3.  Új keresést, vagy más termékcsoportot a keresőablakok újbóli beállításával kezdeményezhet

4.  Minden esetben ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát.
 
Az alábbiakban felsorolt összes műveletet a KOSÁR tartalma menüben végezheti el!
 

5.  A kosár tartalmára kattintva láthatja a kosárba helyezett összes terméket. Innen lehetősége van:
- a kosár ürítése ikonra kattintva az összes tételt eltávolítani a kosárból
- lehetősége van a kosárba helyezett tételek darabszámát módosítani.
- Új mennyiség megadását követően automatikusan frissül a kosár tartalma.

6. A kosár tartalma menüben ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek árát.

7. A termék ára a megrendelés beküldésekor az ALPHAPORTAL oldalon érvényes ár.

 

Szállítási/fizetési mód kiválasztása
 

• A szállítási és fizetési módozatot a kosár tartalma menüben érheti el.

• Fizetési módnál lejárt tartozása esetén a rendszer automatikusan csak készpénzes rendelést tesz lehetővé.

• Alábbi fizetési módokra van lehetőség:
-utánvétes vásárlás esetén:                                         (készpénzes vagy bankkártyás)
-helyszíni vásárlás esetén a vásárlással egyidejűleg (készpénzes vagy bankkártyás )

Halasztott fizetési módra (átutalásra) a felek külön írásbeli megállapodása (aláírt kondíciós megállapodás) alapján van lehetőség.

 

A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja.


1. A megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni, de lehetősége van egyéb fizetési módra. (bővebben lejjebb). A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője A számla és szükség esetén garancia levelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár, vagy kiszállító személy előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!


2. Szállítási és fizetési módozatok:
- ALPHAVET Állatgyógyászati Zrt. saját logisztikai szolgáltatásának igénybevétele esetén 
A regisztrált partner a számára meghatározott kiszállítási napján veheti át a megrendelt terméket. (erről megrendeléskor a rendszer automata üzenetben tájékoztatja, illetve telefonos tájékoztatást is kérhet vevőszolgálatunkon). A kiszállítás díja függ a megrendelt termékek bruttó összegétől. Ehhez a szolgáltatáshoz válassza a kosár tartalma menüben a megrendelésre vonatkozó Kiszállítás funkciót.

- Futárszolgálat: 
GLS közreműködésével történő kiszállítás esetén futárszolgálat végzi a kiszállítást 1-3 munkanapon belül. Átvételi módok: házhozszállítás, csomagpont.
MPL közreműködésével történő kiszállítás esetén futárszolgálat végzi a kiszállítást 2-5 munkanapon belül. Átvételi módok: házhozszállítás, postán maradó szállítás, MPL Posta Pont, MPL csomagautomata
- Ezen szolgáltatás díjairól bővebben a Súgó menüben a díjszabási és szállítási feltételek. Vevő jön érte. Ezen opció választása esetén kiszállítást nem igényel, és vállalja, hogy a meghatározott időpontban 1194 Budapest, Hofherr Albert 42. budapesti címünkön vagy a 8000 Székesfehérvár, Homoksor 7. szám alatti címünkön átveheti. A rendelést elszállítás előtt minimum 1 munkanappal korábban rögzíteni szükséges. Ehhez a szolgáltatáshoz válassza a kosár tartalma menüben a megrendelésre vonatkozó vevő jön érte funkciót.
 

3. Szállítási címének a regisztráció során megadott adatokat veszi alapul a rendszer. Hibásan megadott cím miatti késésért felelősséget nem vállalunk, illetve az ezzel járó költségek a megrendelőt terhelik.

Megrendelés


1. Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) elfogadása után a megrendelés elküldése gombra kattintva rendelését elküldheti!
2. Megrendeléséről minden esetben visszajelzést kap az ügyfélszolgálatunktól.
3. A megrendelés elküldése regisztráció nélkül nem lehetséges! Amennyiben regisztrálni szeretne, a regisztráció menüpont alatt megteheti
4.  Az ALPHAPORTAL-ra történő regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.

A megrendeléseket az ALPHAVET Zrt. olyan üzleti partnereinek (továbbforgalmazónak, tenyésztőknek) értékesíti, amelyek üzleti tevékenységük keretében adják le a megrendeléseiket a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint, így nem tekinthetőek fogyasztónak.

Az ALPHAVET Zrt. tartalmai hiányosságok miatt a megrendelőtől kérheti a megrendelés pontosítását, vagy elutasíthatja annak teljesítését.

A megrendelő köteles az első megrendeléskor a valóságnak megfelelő adatokat megadni az alábbiak szerint a megrendelések teljesítése céljából:

- egyéni vállalkozó esetén: név (lánykori név), anyja neve, születési helye és ideje, adóazonosító jele, vállalkozási igazolványszáma, adószáma, e-mail cím + telefonszám

- gazdasági társaság estén: név, székhely, cégjegyzékszám, adószám, statisztikai számjel, e-mail cím + telefonszám, cégjegyzésre jogosultak.

Az antibiotikumok esetében nem alkalmazható a kevesebb adatot tartalmazó ún. megrendelő, csak állatorvosi vény. Egy vényen egy állatgyógyászati készítmény rendelhető. Az élelmiszertermelő állatok esetében 3 példányos vényt kell kiállítani (állatorvos / állattartó / forgalmazó példánya), nem élelmiszer termelő állatok esetében egy példány elegendő (forgalmazó példánya).

 

 

A portálon történő rendelés előfeltétele, az állatorvos által kitöltött és aláírt, lebélyegzett nyilatkozat beérkezése (állatorvosi nyilatkozat). A nyilatkozat tartalmazza az állatorvos által ellátott telepek, intézmények felsorolását is. A nyilatkozat ellenőrzését követően az állatorvos megkapja a személyre szóló kódját, amely innentől kezdve azonosítja a rendszerben a rendeléseit.

A nagy létszámú telep állattartójának írásban nyilatkoznia kell a nagykereskedő, a kiskereskedő, vagy a közforgalmú gyógyszertár felé az általa megbízott szolgáltató állatorvos személyéről, FELIR azonosítójáról, valamint a felhasználás helyének tenyészetkódjáról. (telepi nyilatkozat).

 

Nagy létszámú állattartótelep esetébe megrendelés csak a fentiek szerint megjelölt, a rendszerünkben ennek megfelelően rögzített ellátó állatorvostól fogadható be.

 

Amennyiben a megrendelő írásban megrendelést küld az ALPHAVET Zrt.-nek, azzal automatikusan írásban elfogadja jelen általános szerződési feltételeket.

 A felek között a szerződés abban az időpontban jön létre, amikor az ALPHAVET Zrt. a megrendelést elfogadja, amennyiben előzetes egyeztetést követően a megrendeléstől eltérő tartalmú visszaigazolást küld az ALPHAVET Zrt. a megrendelőnek, úgy a szerződés ezen eltérő tartalommal jön létre a felek között.

 

IV. Megrendelés teljesítése, szállítás feltételei

 

A teljesítés napjának az a nap tekinthető, amikor az ALPHAVET Zrt. a termékeket (árut) a megrendelő által megjelölt teljesítési helyre (a továbbiakban: teljesítés helyére) saját maga kiszállítja, vagy a futárszolgálattal kiszállíttatja.

 

A termékek szállítási határideje a GLS futárszolgálattal: 1-3 munkanap.

A termékek szállítási határideje a Magyar Posta szolgálattal: 1-5 munkanap.

A termékek egyéb szállításának a határideje: 1-5 munkanap.

A termékek szállításának díjazása az ALPHAPORTÁL rendelési felületre történő belépést követően érhető el.  
 

V. Termékek vételárának a kiegyenlítése

A megrendelt áru ellenértékének kiegyenlítése a készpénzzel, bankkártyával, átutalással vagy utánvétes fizetési móddal történik.

Az ALPHAVET Zrt. az utánvétes fizetési mód esetén számlánként nettó 390,-Ft+ÁFA, azaz bruttó 495,3-Ft kezelési költséget számít fel, amelyet a termék vételárával együtt kiszámláz a vevő irányába.

VI. Tulajdonjog fenntartása

Amíg a termék teljes ellenértéke kifizetésre nem kerül, az ALPHAVET Zrt. tulajdonát képezi. A tulajdonjog átszállása előtt az ALPHAVET Zrt. beleegyezése nélkül nem lehetséges az áru elzálogosítása, biztosítékként történő átadása, feldolgozása vagy átalakítása.

A vevővel szemben fennálló bármely számlakövetelés hiánytalan kiegyenlítéséig a számlában feltüntetett és kiszállított áru az ALPHAVET Zrt. tulajdonában marad.

 

VII. Fizetési határidő, vevő fizetési késedelme, biztosíték adás kérése

A fizetési határidőt a kiállított számla tartalmazza. A számla késedelmes kiegyenlítése esetén az ALPHAVET Állatgyógyászati Zrt. a fizetési módot haladéktalanul jogosult megváltoztatni utánvétes fizetési módra, illetve a további szállítást felfüggeszteni. Ezenkívül jogosult az ALPHAVET Állatgyógyászati Zrt. szerződést biztosító mellékkötelezettség vállalását kérni a megrendelőtől, vagy elállni a szerződéstől.


Amennyiben a vevő a teljesítéssel késedelembe esik, úgy az ALPHAVET Zrt. jogosult a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerinti 6:155. § szerinti késedelmi kamatot felszámolni. A késedelmi kamat mértékét a megrendelő ismeri és elfogadja.

 

VIII. Termékkel (árukkal) kapcsolatos szavatosság, termékek átvétele

Az ALPHAVET Zrt. a leszállított termékek minőségéért az árun feltüntetett lejárati időn belül szavatosságot vállal a gyártó által megadott feltételek szerint.

 

Jelen szerződés szerint szállítandó termékek mennyiségi és minőségi átvétele a vevő kötelezettsége.

 

Az áruk átvétele a szállítási dokumentumok aláírásával és felülbélyegzésével történik.

 

A termék átvételét a vevő aláírásával igazolja.

 

Az esetleges minőségi, illetve mennyiségi kifogásokat a vevő az áru átvételét követően haladéktalanul, de legkésőbb 1 munkanapon belül írásban teheti meg az ALPHAVET Zrt. irányába. A beérkezett kifogást az ALPHAVET Zrt. haladéktalanul köteles megvizsgálni és annak megalapozottsága esetén saját költségén kijavítani a hibát. Az elkésett és alaptalan kifogás költségét a megrendelő viseli.

 

IX. Vételár

A vételár a mindenkori kialkudott kereskedelmi árak szerint kerülnek meghatározásra. Az ALPHAVET Zrt. minden beszállítói áremelés esetén jogosult az áremeléssel érintett termék vételárát megemelni.

 

A vevő tudomással bír arról, hogy az ALPHAVET Zrt.-vel szemben esetlegesen fennálló, vagy jövőben keletkező követeléseit a vételárba nem számíthatja be, azaz a megrendelőnek a Ptk. szerinti beszámítási jogát az ALPHAVET Zrt. tekintetében a jelen jogügylet vonatkozásában kizárják.

 

X. A szerződés megszüntetése felmondás az ALPHAVET Zrt. részéről

Az ALPHAVET Zrt. jogosult a vevővel megkötött szerződéseket azonnali hatállyal felmondani, amennyiben a vevő a megkötött szerződésekben megjelölt kötelezettségeit súlyos mértékben megszegi, így különösen:

 

a) a megrendelő ellen felszámolási eljárást, vagy csődeljárást rendelnek el jogerősen, illetve végelszámolást kezdeményeznek

b) 15 napot meghaladóan fizetési késedelembe esik bármely számlájára vonatkozóan.

 

Ha egy adott jogügylet vonatkozásában a szerződés megszűnik, akkor az a kapcsolódó szerződések megszűnését is jelenti. Ebben az esetben a követelések lejárttá válnak és a felek között elszámolásnak van helye. Az elszámolást követő 8 napon belül a vevő köteles a fennálló tartozását az ALPHAVET Zrt. felé kiegyenlíteni.

 

XI. Vegyes rendelkezések

A Vevő a megrendelés aláírásával, illetve a megrendelés elküldésével hozzájárulását adja, hogy az ALPHAVET Zrt.-vel megkötött szerződésben szereplő adatait az ALPHAVET Zrt. nyilvántartásban tárolja, azt feldolgozza, felhasználhassa, illetve a fennálló tartozás behajtásával kapcsolatos eljárásban az adatait jogi képviselőjének, illetve egyéb megbízottaknak átadja.

 

A felek által megkötött szerződésben, illetve az itt megjelölt általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései az irányadóak.

 

A felek adataikban bekövetkezett változást haladéktalanul, de legkésőbb 5 napon belül kötelesek a másik félnek írásban bejelenteni.

 

A felek megállapodnak abban, hogy a szerződéssel kapcsolatos valamennyi igényt vagy vitás kérdést elsődlegesen peren kívüli megegyezés útján kívánják rendezni. Ennek eredménytelensége esetén a jogvita eldöntésére a Székesfehérvári Járásbíróság, a Pp-ben meghatározott értékhatár túllépése esetén a Székesfehérvári Törvényszék kizárólagos illetékességében állapodnak meg.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételekben megfogalmazott rendelkezések 2024. november 01. napjától hatályosak, határozatlan időtartamra.

 

Adatvédelmi, adatkezelési beállítások

Sütik? Valószínűleg már hallottál róluk. Ezek apró szöveges fájlok, amelyek a weboldalra történő belépéskor elmentik a beállításaidat és preferenciáidat. Azért használjuk őket, hogy javítsuk a felhasználói élményt és személyre szabott tartalmakat nyújtsunk. Egyes sütik elengedhetetlenek, mivel biztosítják az oldal alapvető működését. Minden szakaszban eldöntheted, hogy mely sütik engedélyezését szeretnéd.

Az Alphaportal oldalon használt sütik az alábbiakban nyújtanak segítséget:

  • A számodra legjobb ajánlatok megjelenítésében
  • Zökkenőmentes és kellemes felhasználói élmény biztosításában

Az adatvédelemről, adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Tájékoztatóban olvashatsz.

Hirdetési adatok tárolása

Funkció: Ez a beállítás lehetővé teszi a webhely számára, hogy olyan adatokat tároljon, amelyek a hirdetések megjelenítéséhez és optimalizálásához szükségesek, például cookie-kat vagy eszközazonosítókat. Ezek az információk segítik a hirdetési rendszereket abban, hogy a felhasználók számára releváns tartalmakat jelenítsenek meg.

Miért érdemes engedélyezni: Az engedélyezés révén a megjelenő reklámok jobban igazodnak az érdeklődési körödhöz, így elkerülheted az irreleváns, vagy ismétlődő hirdetéseket. Ez nemcsak hatékonyabbá teszi a hirdetéseket, hanem kényelmesebbé és gördülékenyebbé a böngészést is. Tiltás esetén is megjelennek a reklámok (például a közösségi oldalakon), csak azok nem igazodnak az érdeklődési körödhöz.

Elemzési adatok tárolása

Funkció: Ez a beállítás lehetővé teszi a webhely számára, hogy gyűjtse és tárolja az olyan analitikai adatokat, mint például a látogatások időtartama, a gyakran látogatott oldalak vagy a felhasználók által végzett interakciók. Ezek az adatok segítik a webhely üzemeltetőit abban, hogy átfogó képet kapjanak a látogatók viselkedéséről, az weboldal használatáról.

Miért érdemes engedélyezni: Az ilyen információk elemzése segít a weboldal üzemeltetőinek azonosítani, hogy mi működik jól és mit érdemes fejleszteni. Ennek eredményeként a tartalmak és a funkciók még inkább igazodhatnak a felhasználói igényekhez, ami gyorsabb, kényelmesebb és hatékonyabb felhasználói élményt biztosít.

Felhasználói adatok a hirdetésekhez

Funkció: Ez a beállítás lehetővé teszi, hogy a webhely továbbítsa a Google számára azokat a hirdetésekkel kapcsolatos adatokat, amelyek konkrétan a felhasználóhoz köthetők, például felhasználói azonosítókat vagy a felhasználó által megadott információkat. Ezek az adatok kulcsfontosságúak a hirdetési kampányok hatékonyságának mérésében és a célzás javításában.

Miért érdemes engedélyezni: Az engedélyezéssel a webhely és a hirdetési rendszerek pontosabban tudják értékelni, hogy a hirdetések mennyire érik el céljukat, és ez alapján finomítani tudják azokat. Ennek eredményeként a megjelenő reklámok jobban igazodnak az érdeklődési körödhöz, így relevánsabb és hasznosabb tartalmakat kapsz, miközben elkerülheted az irreleváns hirdetéseket.

Személyre szabott hirdetések

Funkció: Ez a beállítás lehetővé teszi, hogy a hirdetési rendszerek a felhasználó érdeklődési köre, online viselkedése vagy korábbi tevékenységei alapján személyre szabott hirdetéseket jelenítsenek meg.

Miért érdemes engedélyezni: A személyre szabott hirdetések sokkal relevánsabbak a felhasználók számára, hiszen olyan termékeket, szolgáltatásokat vagy tartalmakat ajánlanak, amelyek valóban érdekelhetik őket. Ez nemcsak érdekesebbé teszi a böngészési élményt, hanem segít elkerülni a zavaró, irreleváns vagy ismétlődő hirdetéseket, így gördülékenyebb és élvezetesebb online élményt biztosít.

Funkciókhoz kapcsolódó adatok tárolása

Funkció: Ez a beállítás lehetővé teszi a webhely számára, hogy olyan alapvető adatokat tároljon, amelyek a webhely vagy alkalmazás zavartalan működéséhez szükségesek, például a nyelvi beállításokat, a kosár tartalmát vagy más, a felhasználói élményt támogató információkat.

Információ: Az engedélyezéssel a webhely képes emlékezni a preferenciáidra, például arra, hogy milyen nyelvet választottál, vagy milyen termékeket tettél a kosárba. Ez garantálja, hogy a böngészés folyamatos, kényelmes és személyre szabott legyen, anélkül hogy minden alkalommal újra be kellene állítanod ezeket az adatokat.

Ezek a sütik elengedhetetlenek az oldal alapvető működéséhez, ezért nem kapcsolhatók ki.

Személyre szabott tartalmak tárolása

Funkció: Ez a beállítás lehetővé teszi a webhely számára, hogy tárolja a személyre szabással kapcsolatos adatokat, például a korábbi tevékenységek alapján készült videó- vagy tartalomajánlásokat. Ezek az információk segítenek abban, hogy a felhasználó egyedi igényeire szabott tartalmak jelenjenek meg.

Miért érdemes engedélyezni: Az engedélyezéssel a webhely képes relevánsabb, az érdeklődési körödhöz igazított tartalmakat kínálni. Ez nemcsak élvezetesebbé teszi a böngészést, hanem időt is megtakarít, hiszen nem kell keresgélned azokat az információkat vagy ajánlásokat, amelyek valóban érdekesek számodra.

Biztonsági adatok tárolása

Funkció: Ez a beállítás lehetővé teszi a webhely számára, hogy olyan adatokat tároljon, amelyek a biztonságos működéshez szükségesek. Ilyenek például a hitelesítési adatok, a csalásmegelőzéshez használt információk, vagy a felhasználói adatok védelmét szolgáló intézkedések.

Információ: Az engedélyezés garantálja a webhely és a felhasználói adatok biztonságát. Ezáltal elkerülhetőek a jogosulatlan hozzáférések, csökkenthetőek a csalások, és biztosítható a zavartalan és biztonságos böngészési élmény. Az ilyen típusú tárolás az adatvédelem alapvető feltétele, amely mind a felhasználók, mind a webhely működésének érdekeit szolgálja.

Ezek a sütik elengedhetetlenek az oldal biztonságos működéséhez, ezért nem kapcsolhatók ki.